سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه اصلی منابع ارشد و دکتری93

87/11/24
12:31 ع

منابع کارشناسی ارشد مدیریت - قسمت دوم - کنکور کارشناسی ارشد مدیریت()

ریاضی:

خب نوبت به درس ریاضی رسید. کسایی که میخوان ارشد مدیریت امتحان بدند چند دسته هستند . اول اونایی که رشتشون مدیریت بوده و دیپلم ریاضی فیزیک دارند .دوم کسایی هستند که رشتشون مدیریت بوده ولی دیپلم غیر از ریاضی دارند.دسته سوم  کسایی هستند که رشتشون  مهندسی هایی بوده که ریاضی خیلی کار کردند (مثل مکانیک، برق،عمران و....) و یا رشته های علوم پایه مثل ریاضی ،فیزیک و ... و بالا خره  دسته چهارم کسایی که رشته هایی رو خوندند که زیاد با ریاضی سر و کار نداره.

 

برای دسته اول بهتره اول کتاب ریاضی نوشته امید محمودیان(کتاب آبی رنگ) انتشارات نگاه دانش رو بخونن یعنی قسمتی رو که درس داده خوب خوب بخونن و بفهمن بعدش هم همه تست های آزمون های سراسری  اون رو بزنند .البته اینم بگم که لازم نیست همه مباحث و قسمت های اونو بخونن، کافیه یه نگاه به کنکور های دو سه سال اخیر بندازن تا متوجه بشن .اگر قرار شد وبلاگ ادامه پیدا کنه در این مورد هم خواهم نوشت .

 

دسته دوم اگر ریاضیشون ضعیف نیست یعنی در حد متوسط هست باید مثل دسته اول عمل کنند. ولی اگر که ریاضیشون ضعیفه و واقعا وقتی تست های ارشد رو می بینن برق از سرشون می پره بهتره اول به کتاب هایی مراجعه کنند که تو اونها درس رو توضیح داده و بعد برند سراغ تست های سراسری سال های قبل برای این کار می تونن از کتاب ریاضیات و کاربرد آن در مدیریت عالم تبریز-فاریابی باسمنج استفاده کنند . و تست ها رو هم که هم در ریاضیات هادی رنجبران هست و هم در منبع دسته اول. هر کدوم رو خواستین انتخاب کنید.

 

دسته سوم به نظر من (من خودم جز دسته سوم بودم) زیاد لازم نیست به خوندن مفاهیم بپردازند و بیشتر باید تست بزنند برای این کار کتاب ریاضیات هادی رنجبران کمک زیادی خواهد کرد . البته می تونن خلاصه درسها رو از کتاب رنجبران بخونن و تست های منبع دسته اول رو بزنن چون اون تست ها کامل تره. یه سری تست مولف هم داره(رنجبران) که اگه وقت داشته باشین بدک نیست . البته بگم ها یه مطالب کوچولویی هست که تو کتاب رنجبران نیست و باید کتاب محمودیان هم کنار دستتون باشه.

 

در ضمن کتاب امید محمودیان مباحث اضافه زیادی داره که لازم نیست برای کنکور ارشد بخونین که همون طور که گفتم با نگاه به سوالهای سه چهار سال اخیر متوجه میشین.(اینو برای همه گفتم).

 

دسته چهارم هم باید مثل دسته دوم قسمت دوم عمل کنند.(چقدر دسته دسته شد ... )

 

البته من برای این دسته بندی ملاک رو آشنایی با ریاضیا ت گذاشتم دیگه خودتون سطح ریاضیه خودتون رو معلوم کنید ، کتاب ها رو هم ببینید و تشخیص بدید که از چه کتاب باید استفاده کنید.

 

منابع:

 

1-     ریاضیات عمومی  امید محمودیان .

 

2-     ریاضیات  هادی رنجبران

 

3-     ریاضیات و کاربرد آن در مدیریت عالم تبریز-فاریابی باسمنج

 

4-     ریاضیات و کاربرد آن در مدیریت پورکاظمی جلد 1و2 که میتونه به جای 3 استفاده بشه ولی 3 بهتره.

 

آمار:

 

برای آمار هم باید بگم اونایی که آمار نخوندن و یا خوندن ولی ضعیف هستند .و یا اصلا می خوان تسلط بیشتری بر روی مفاهیم داشته باشند  کتاب آمار عادل آذر انتشارات سمت بهترین و کامل ترین منبع هست البته بگم فقط جلد یک اون.در مورد جلد دو  و مطالبی که تو اون هست باید بگم که وقت خودتون رو صرفش نکنید چون تو پنج ، شش سال اخیر یا اصلا ازش سوال نیومده و یا فقط یکی دو تا اومده(البته به جز سال 83) که به نظر من به وقت گذاشتن روی اون نمی ارزه . و بعد از اون تست های آمار و احتمال هادی رنجبران رو بزنن. (البته سراسریش در اولویت هست و بعد از اون تست های مولف ،دور آزاد رو  خط بکشید).

 

 و برای اونایی که آمارشون در حد متوسط به بالا هست و یا این که تو برنامه ریزی شون وقت زیادی واسه آمار ندارن بهترین گزینه آمار و احتمالات هادی رنجبران هست . که اول خلاصه درساشو بخونن و بعد تست هاشو بزنن .برای تست ها هم اول سراسری ها و بعد تست های مولف(اگر وقت دارند). یه نکته دیگه در مورد این کتاب این که از اون قسمت کتاب که مربوط به مطالب جلد 2 عادل آذر هست نیازی به خوندن نیست . به جز ضریب همبستگی و رگرسیون.

 

تئوری مدیریت:

 

این درس به همراه زبان خیلی مهم هستند و در قبولی شما تاثیر زیادی خواهند داشت چون ضریبشون 3 هست.

 

من منابع رو معرفی می کنم که زیاد هم نیاز به توضیح نداره چون تکنیک و فن خاصی نمی خاد  و فقط باید بخونین و روی اونها تسلط پیدا کنین.

 

1-     کتاب مدیریت عمومی  مهدی الوانی

 

باید این کتاب خورده بشه ، کتاب خوبی هست و متن روانی هم داره.(پیوست هاش رو هم حتما بخونید)

 

2-     کتاب مبانی سازمان ومدیریت       دکتر علی رضاییان

 

از اتشارات سمت هست و کتاب نسبتا روان وخوبیه.

 

     3-     کتاب مبانی مدیریت رفتار سازمانی        علی رضاییان.

 

          از اتشارات سمت هست و کتاب نسبتا روان وخوبیه

 

4-     کتاب مدیریت منابع انسانی             اسفندیار سعادت.

 

از انتشارات سمت و کتاب بسیار خوبی هست.

 

     5-   کتاب تجزیه وتحلیل و طراحی سیستم   علی رضاییان

 

          به سبک دیگر کتاب های این نویسنده

 

     6-مبانی فلسفی و تئوری های رهبری و رفتار سازمانی       علی اکبر افجه

 

         در مورد این کتاب فقط باید بگویم یا للعجب . واقعا کتاب بیخود و مضخرف و بی سر وته ای هست که شما رو واقعا از درس خواندن سیر خواهد کرد . ولی چه کنیم که این آقا سال های 84 و 85 طراح سوال بوده و حدود 15 سوال از کتابش مطرح کرده در هر آزمون .و شیوه اش هم اینه که لای کتابو مثل فال حافظ باز می کنه و از 5 صفحه این ور تر و اون ورترش همه سوال هاش رو طرح می کنه .ولی سال 86 یعنی همین کنکور اخیر فقط یک سوال از کتابش اومده . ولی نمیشه ریسک کرد و نخوند.

 

7- و اما جزوه تئوری مدیریت پارسه هم اگه بتونین گیر بیارین خوبه چون همه مطالبی که تو کتاب های دیگه هم اومده رو کم وبیش به طور مختصر توضیح داده. البته منظورم از جزوه منظورم جزوه کلاس اون موسسه نیست بلکه جزوه چاپی اونو میگم.(یا همون مکاتبه ای) .

 

8- یه و امای دیگه، کتاب  تست تئوری های مدیریت  نوشته مهدی باقرلو و سید اباذر نورحسینی از سری کتاب های راهیان ارشد.

 

 پیشنهاد من اینه که وقتی تمام منابع رو مطالعه کردین و در یک ماه آخر تمام تست های این کتاب رو چه تست های صنایع چه MBA و چه مدیریت (به جز تست های دانشگاه آزاد ) رو حلاجی کنید.البته بعضی از تست ها رو هم غلط جواب داده( البته تعدادش کمه) بیشتر تو رشته مدیریتش که برای این مورد هم کافیه دو جلد کتاب سوالات سال های گذشته پردازش در کنارتون باشه تا اگه مشکلی پیش اومد تطبیق بدین.

 

بگما این خیلی مهمه ها ،که البته زیاد هم بچه ها به او توجه ندارن به خصوص تست های MBA  سال های قبل .

 

منابعی که گفتم همشون حتما حتما باید خونده بشن (به جز دو تای آخر که می تونه نقطه قوت شما نسبت به بقیه باشه) و البته منابع زیاد دیگه ای هستن که اولا فکر نکنم برسین بخونین دوما زیاد ازشون سوال طرح نمیشه و اگر هم بشه شما با اون کتاب هایی که گفتم می تونین بهشون جواب بدین جون اکثر مباحثشون مشترک هستند و اگر هم نکته مهم کنکوری دیگه ای از اونا باشه شما تو 8 خوندین.

 

 

 

در پایان اگر  سوال یا ایراد و یا ابهامی داشتین من در خدمتتون هستم.

 

در ضمن نظر یادتون نره و گرنه ..... .

 


مشخصات مدیر وبلاگ
 
لوگوی وبلاگ
 

عناوین یادداشتهای وبلاگ
خبر مایه
بایگانی
 
لینک‌های روزانه
 
صفحه‌های دیگر
دسته بندی موضوعی
 
لوگوی دوستان
 
دوستان
 

ترجمه از وردپرس به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ